1

موضوع: دور زدن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات توسط سایت های مهم

شکی نیست که ابزارهای مسدودسازی تبلیغات دردسرهای زیادی را برای سایت های وابسته به تبلیغ به وجود آورده اند. حال به نظر می رسد که تعداد بسیاری از سایت های مطرح به طور مخفیانه در حال دور زدن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات (ad blockers) هستند.

طبق یک بررسی که به تازگی انجام گرفته، بیش از یک سوم ۱۰ هزار سایت برتر دنیا در رده بندی الکسا به صورت مخفیانه و بی سر و صدا در حال دور زدن ابزارهای مسدودسازی تبلیغات و نمایش تبلیغ به کاربران خود هستند.

تعداد قابل توجهی از دیگر سایت ها نیز به صورت علنی به مقابله با ابزارهای مورد اشاره می پردازند، به نحوی که کاربر پیش از غیرفعال کردن آنها امکان مطالعه محتوای چنین سایت هایی را نخواهد داشت. برخی دیگر نیز تنها به تقاضا کردن از کاربران خود بسنده می کنند.

http://digiato.com/wp-content/uploads/2017/12/topxk.jpg

در جدول بالا مشاهده می کنید که هر قدر رتبه سایت ها در الکسا بالاتر باشد، درصد مواردی که وجود ابزارهای مسدود کننده تبلیغات را شناسایی و به آن واکنش نشان می دهند افزایش می یابد. این مسئله به خوبی آشکار می سازد که استفاده از ابزارهای مذکور چنان افرایش یافته که حالا تاثیر محسوسی روی درآمد سایت ها به جای می گذارند.

این مسئله در کنار این واقعیت که شبکه های اجتماعی هم به نوبه خود تاثیری چشمگیر در کاهش بازدید کننده سایت ها (به خصوص سایت های خبری) داشته اند، خود بیش از پیش نگرانی گردانندگان را از کاهش درآمدها توجیه می کند.

جالب است بدانید که بیشتر ترفندهای مقابله با مسدود کننده ها از جانب بنگاه های عرضه کننده تبلیغات و در قالب اسکریپت هایی برای گمراه سازی ارائه می شوند. در این روش ها تلاش می شود یک بنر تبلیغاتی طوری تعریف شود که هیچ یکی از نشان های معمول محتوای تبلیغی را در خود نداشته باشد.

البته باید به یاد داشت که این رقابتی دوسویه است، بدین معنی که توسعه دهندگان ابزارهای مسدود کننده تبلیغات نیز بیکار ننشسته اند و تلاش می کنند راهکارهای خود برای شناسایی تبلیغات و ترفندهای عادی ساز آنها را به روز رسانی نمایند.

نباید از نظر دوست داشت که موفقیت مطلق هر طرف از این ماجرا به نفع کاربران نخواهد بود. مسدودسازی کامل تبلیغات منجر به قطع شریان حیاتی بسیاری از سایت های محبوبی است که ما هر روز از محتوای آنها به صورت رایگان استفاده می کنیم. این می تواند منجر به توقف کار یا توقف ارائه محتوا به صورت رایگان باشد. در آن سو نیز عدم مهار تبلیغات مزاحم می تواند مرور وب را به تجربه ای ناخوشایند و دردسر ساز تبدیل نماید.

بنابراین به نظر می رسد که سازندگان ابزارهای مسدود کننده تبلیغات و ارائه دهنده تبلیغ ها می بایست به نوعی از تعادل برسند.

لینک : http://dgto.ir/ssw

ارز پک کوین رایگان : http://yon.ir/MeYd8